Returnare marfa de catre clienti persoane fizice se face in urmatoarele cazuri:

1. RETURNAREA PRODUSELOR IN TERMEN DE MAXIM 14 ZILE DE LA ACHIZITIONAREA LOR:

  • Dreptul de retur nu afecteaza dreptul de retragere in 14 zile pentru comert la distanta, ci vine in completarea lui, in beneficiul clientilor Renania. Dreptul de retur este oferit de Renania pentru situatiile in care dumneavoastra doriti inlocuirea unui produs intrucat numarul/marimea nu corespunde sau culoarea bunului livrat nu este cea comandata sau in cazul unor elemente de calitate/defecte de fabricatie vizibile 
  • Pentru retur este necesar sa fie completat formularul de retur, bifand mentiunea retur cu indicarea motivului si a numarului/masurii/culorii solicitate
  • Formularul de retur sa fie trimis la adresa comanda@renania.ro sau reclamatii@renania.ro
  • Sa fi fost achizitionate in urma cu maxim 14 zile
  • Sa fie ambalate individual, in mod corespunzator pentru a pastra proprietatile produselor si sa contina toate accesoriile si etichetele
  • Achizitionarea produselor sa se fi facut on-line sau comandate pe e-mail sau in oricare din spatiile comerciale Renania
  • Sa fie insotite de o copie a documentului justificativ de achizitie de la Renania

Nu se accepta returnarea produselor care:

  • prezinta urme de folosire, deteriorare sau uzura;
  • nu pot fi acceptate din motive de protectie a sanatatii sau igiena si care au fost desigilate, cu exceptia returului pentru defecte de fabricatie;
  • au fost personalizate la cererea cumparatorului, cu exceptia returului pentru defecte de fabricatie.

 

 

Transportul returului:

  • La solicitarea dvs. un reprezentant Renania poate procesa cererea de ridicare colet, iar costul transportului in valoare de 18 RON + TVA/tur + 18 RON + TVA/retur (in cazul in care se doreste inlocuirea produsului returnat) va fi suportat de catre client
  • In cazul in care motivul returului este o reclamatie cantitativa sau calitativa acceptata de catre Renania, plata returului va fi suportata de catre furnizor (plata la destinatar) doar pentru cererile ridicare colet procesate de reprezentantii Renania

 

2. DREPTUL DE RETRAGERE AL CONSUMATORULUI/INSTRUCTIUNI PRIVIND RETRAGEREA (potrivit OUG 34/2014)

Dreptul de retragere si instructiunile din prezentul document se aplica doar consumatorului - orice persoană fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale.

 

Aveti dreptul de a va retrage din prezentul contract, fara a preciza motivele, in termen de 14 zile calendaristice:

  • Perioada de retragere expira după 14 zile începand de la ziua la care intrati dumneavoastra sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de dumneavoastra, in posesia fizica a bunurilor. In cazul unui contract privind bunuri multiple comandate/ livrarea unui bun constand din mai multe loturi sau parti, perioada de retragere expira dupa 14 zile incepand de la ziua la care intrati dumneavoastra sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de dumneavoastra, în posesia fizica a ultimului bun/ultimului lot/ultmei parti.
  • Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie sa ne informati - RENANIA TRADE S.R.L., cu sediul in str. Dezrobirii nr. 19, Targu Mures, 540240, jud. Mures, Romania, telefon +40 265 264 817, e-mail office@renania.ro sau reclamatii@renania.ro , - cu privire la decizia dumneavoastră de a va retrage din prezentul contract, utilizand o declaratie neechivoca, de exemplu, o scrisoare trimisa prin posta, fax sau e-mail. In acest scop, puteti folosi modelul de retragere alaturat pus la dispozitie de RENANIA TRADE S.R.L. (FORMULAR EXERCITARE DREPT RETRAGERE CONSUMATOR” accesibil aici); folosirea lui nu este insa obligatorie. De asemenea, puteti completa si transmite electronic prin intermediul site-ului nostru https://renania.ro/adauga-retur formularul standard de retragere sau orice alta declaratie neechivoca. Daca folositi aceasta optiune, va vom transmite fara intarziere, pe un suport durabil, de exemplu, prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere.
  • Pentru a respecta termenul-limita de retragere este suficient sa trimiteti comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere.

 

Consecintele retragerii:

  • Daca va retrageti, vom rambursa orice suma pe care am primit-o de la dumneavoastra, inclusiv costurile livrarii, cu exceptia costurilor suplimentare determinate de faptul ca ati ales alta modalitate de livrare decat cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de noi, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care suntem informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract. Vom efectua aceasta rambursare folosind aceeasi modalitate de plata ca si cea folosita pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care v-ati exprimat acordul expres pentru o alta modalitate de rambursare; in orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari.
  • Vom recupera bunurile sau le puteti returna dumneavoastra direct in orice showroom/magazin Renania (prezentand/indicand comanda sau numarul de comanda).  
  • Va trebui sa suportati costul direct al returnarii bunurilor. In cazul in care recuperam (ridicam) noi bunurile de la dumneavoastra, personal sau printr-o societate de curierat, costul direct al returnarii bunurilor este de 18 lei/comanda returnata.
  • Sunteti responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii bunurilor.

 

3. LA RETURNAREA PRODUSELOR CA URMARE A UNEI NECONCORDANTE CALITATIVE DESCOPERITE PE PERIOADA UTILIZARII, IN PERIOADA DE GARANTIE:

  • Sa fie completat formular de retur produse in perioada de garantie
  • Ati transmis formularul de retur la adresa reclamatii@renania.ro
  • Sa obtineti acceptul returului din partea Renania ca parte a procesului de solutionare a sesizarii calitative, informandu-ne de intentia dumneavoastra la adresa reclamatii@renania.ro
  • Sa se afle in perioada de garantie specificata in documentul de achizitie
  • Sa fie insotite de o copie a documentului justificativ de achizitie de la Renania
  • In cazul respectarii conditiilor de mai sus, plata returului va fi suportata de catre furnizor (plata la destinatar) doar pentru cererile ridicare colet procesate de reprezentantii Renania.

Rambursarea banilor

Daca ati returnat unul sau mai multe produse si ati selectat optiunea de a primi banii inapoi, cu acordul Renania sau in cazul in care repararea sau inlocuirea nu sunt posibile, acestia vor fi rambursati in maxim 14 zile de la momentul inregistrarii cererii, folosind aceeasi modalitate de plata ca si cea folosita pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care v-ati exprimat acordul expres pentru o alta modalitate de rambursare. Suma va fi rambursata in contul din care ati efectuat plata sau care a fost specificat in scris de catre dumneavostra in formularul de retur sau la adresa de e-mail reclamatii@renania.ro.